Kemâl Ersözlü
[3] بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Bir Varmış..
Bir
Varmış [4], Bir’i
yokmuş[5]. Ewwel Zaman içinde, Âhir Bâtın
içinde, ben es-Samed’den Atam’ın Qıssası’nı dinlerdim. Âlem Sudur-Fuyuz bilmez iken
, Rahmeti’nden Zuhûr
oldu Âlem, “Bildim seni yâ Rab” dedi Âdem. İblis düştü Rahmet’ten,
Âdem indi Cennet’ten. Tanrı’nın Kullar’ı çokmuş;
çok söylemek çok Günah’mış. Beni Âdemler’den
bir Beni Âdem var imiş.
Otobiyografi : (Hatırât’tan Kesitler, Târihler, Ta’liqât)
Qârî (Okur)[6] ,Muallim[7]. Âşıq.[8]
Çamur’dan.[9] 27
Mayıs 1962’de Pınarbaşı’nda doğdu (Mustafa
E/ Şükran Ş. ). [10]
İlk ve Orta Öğrenimi'ni Qayseri'de (Gâzi Paşa İlkokul’u,
Sümer Lise’si)
yaptı (1979).
Kef
Fırat
Üniversite’si Veteriner Fakültesi'ni bitirdi (1985 Yüksek Lisans).[11] Sonra’sı..[12]
1985-1988 arası Orta
Anadolu Tenwiri'ne Teorik ve Pratik Katkılar'da bulundu. [13]
1988 Evlilik. (Bir Kız Baba’sı)
1995-2001[14]: En alttakiler- İstiz’âf
Yıllar’ı[15]
Almanya:
Lâm
1990’da Almanya'ya yerleşti. (Dortmund, Solingen, Berlin, Köln, Berlin).
1991’de 9 Ay Süre'yle Fabrika İşçiliği yaptı.[16]
Batı Avrupa Müslümanları'nın
‘Periyodik Kimlik Arayış’ı Kongreleri’nde (1992-1996) Çeşitli Bildiriler
sundu:
"Din
ve Kültür" (1992 Biedenkopf),
"Işık,
Kimlik ve Çığlık" (1992 Aachen),
"Berlin Eğitim Pratiği"
(1994 Essen),
"Qur'ân'ın Aktuel Okunuş’u -Köln
Pratiği-" (1995 Ruhrberg)...
Berlin’de Cuma Hitâbeler’i
verdi (43 Hitâbe, Haziran 1997-Mayıs 1998).[17]
Berlin 93 Kütüphânesi’ni kurdu.[18]
31 Ağustos 1998’ de “Kindermoschee” Projesi’ni hazırladı. [19] Küresel Kapitalizm’e Karşı Dâru’l-Iqrâz’a Öncülük ediyor.[20]
4. Çeyrek: [21]
Mim
Sınırlı
Sayı’da Radyo-TV Programı'na katıldı:
(Birlik
FM/Hikmet Saatler’i; TV5/Açılım (11 Kasım 2005), Ramazan Medenîyet’i (7
Ekim 2005), TvNet/ Medenîyet Tasawwur’u (05 Mayıs 2008) .
‘Aptal
Kutu’su’, Zekâ Seviye’si 8’ler’e Hitap eden Hoporlör’ olarak Tesmiye edilen Âlet’e
Alet edilmek için İqna edilmesi Zor, Önceki Hatalar’ın
Bertaraf edilmesi ise Ön Koşul. Yaşanmışıklar, Mülâqâtlar’da yalnız Yazılı
Tercihi’nde Qarar kıldırdı : Küresel Medine ve Roma.[22]
Bir Süre Kuşakdaşlar'ı[23] arasında
oluşturduğu bir Yazışma Hattı'nın[24] Moderatorlüğü'nü sürdürdü.[25]
Qıraat Halkalar’ı Bünyesi'nde Arkadaşları’nın
Öncülük ettiği Tertiller'de [26] Ta'lim'e Dewâm etti. [27] İzin verirse
Rabb'i Kozalağı’nı örecek, Taqdir buyurursa onun için daha Hayırlısı’nı;
Tewdi etti/edecek Emânet'i
yüklenmek isteyenlere..
……..
Eğitim Çalışmalar’ı:
1993-2001 Yılları’nda "Ulûmu'l-Hikme" Çerçevesi’nde bir Okullaşma Tasarısı’yla[28] Almanya’da "Qur'ân
İlimler’i" (5. kez), "Riwâyet İlimler’i I"
(4 kez), ‘Riwâyet İlimleri II" (3
kez), ‘Medenî Düşünce Tarih’i" (4 kez) , ‘Genel Düşünce Tarih’i’
(3 kez), ‘Bilim Târih’i ve Bilim Felsefe’si’ (2001) Başlıkları’yla
tertiplenen Özel Kurslar’da yaklaşık Seminerler
verdi.
(2003-2013 arası Aynı
Seminerler 10 Yıl’da Kayseri’de
geliştirildi.)
Berlin Teknik
Üniversite’si Öğrencileri’ne 2 Sömestir "Din’e
Rağmen İnsân", "Tewhid'in
Toplumsal Açılımlar’ı" Konu’lu Hitâbeler verdi (1994 Berlin) ve Seminerler aldı.[29]
*
Ve Mekke.. Hacc 2009. Gençlik Düşü’ndeki Anka, Qaf Dağı’na varmak, Fetret’in Külleri’nden yeniden doğan Kuşlar’a
karışmak istedi..
Kasım’ın 10unda Cidde’ye İhbut, 22 Aralık’ta Rucu’ gerçekleşti, bi-izni’llâh. Tenwir Kamp’ı I-II-III-IV-V-VI-VII -VIII-IX-Z-XI-XII-XIII [30] (25.Yıl Buluşmalar’ı) Hacc Sonra’sı için aldığı Büyük Qararlar’la İlgiliydi. İbrâhim Halîl’in Sofrası’ndan doyuyor, Mâide’ye çağırıyor Eşi’ni, Dostu’nu.
Nûn Mekke: (5. Çeyrek) [31]
Berât ummak…
Özel bir İmlâ’yla yazdığı[32] Türkçe’ye Wâqıf; Kitâb ve Medenîyeti’nin Dil’i Arapça,
Küresel Hegomonik Emperyal
Dil İngilizce ve Yaşama Çevresi’nin Dil’i Almanca
ile Alâqadâr…
Kulaklar’ı Sankritçe, İbrânice, Antik Grekçe, Latince ve Fars Dili’ne Mütealliq Yazılar’a ve Sohbetler’e Açık/Kabarık… [33]
*
Fikir Çilesi’nin kendisini 80 Yaşları’na
dayadığı bir Şâir'in
dediği gibi: 'İşte Hayât
Kısa Çizgileri’yle bundan İbâret,
Asıl Hayât İç’te, yâni Rûh’ta.'
Nefs-î Beşerî, İlâfi Nefhâ’nın Darbeleri’nden Azâde olmaya Mütemâyil’dir. Nefs, İçindeki 2. Ben’i İnkar’la Monist Karakter’de kalmak ister. ‘Öteki Şizofren’dir’ O’na göre.. Nefs’in İğwâsı’na Açık olduğu Şeytân’ı İnkâr eder. Şeytân’la Savaşım’ın Paranoya olduğunu öğretmiştir Modern Psikiyatri ona. Üniversitas’ın yıkadığı Beyn’i, Zaman’ın Rûhu’na (Zeitgesit) Muhlis bir Mü’min’dir. Ancak Düz çalışır Mantığı… Mantıqu’t-Tayr da ne? Erik Dalı’na çıkıp Üzüm yemek ha.. Âyetler’i Okuma’ya, Çözme’ye Waqt’i de Hewes’i de yoktur. Kısa Yol’dan Aspirin’le OL’muştur. Nefsi’ni, Rûhu’nun Ritmik Darbeler’i ile Te’dip edebilen Qalb, Mutmain’dir, Hewâsı’nın Tatmin’i Uzak’tır ona..
*
2013-2016 Tenwir Acenta’sı böyleydi :
Pazartesi : Tertil IX [34], Tertil X[35]
14 Gün'de bir Dönüşüm’lü
Salı : Tertil XI[36], Tertil XII[37], 14 Gün’de bir Dönüşüm’lü
Çarşamba : Tertil XIII[38], Medine Ufq’u: 14 Gün’de bir Dönüşüm’lü
İcra
Toplantısı[39] : 14Gün’de bir Dönüşüm’lü
Tenwir Perspektif’i: 14Gün’de bir Dönüşüm’lü
Perşembe :Tertil I , [40] Tertil II, [41] 14Gün'de bir Dönüşüm’lü
Cuma Chat: Cuma Namaz’ı Önce’si
Görüşme Saatler’i: Cuma Namaz’ı Sonra’sı
Tertil III,
[42] Tertil IV, [43] 14Gün'de
bir Dönüşüm’lü
Cumartesi :Tertil V ,
[44] Tertil VI [45] 14Gün'de bir Dönüşüm’lü
Ulum el-Hikme Dersler’i ,
Pazar :Tertil VII,
[46] Tertil VIII [47], 14Gün'de bir Dönüşüm’lü
Ve Hafta içi : Öğle-İkindi Salâtları’nda çoğunlukla
Dâru’d-Dâwûd’da.
Ramazan : Programlar Lağw. Şehr-u Ramazan gelmişse.[48]
Ulûm el-Hikme
2003-2013
Sömestir Sistemi Önce’si
25 Eylül 2003’de GDT Dersi ile başlayan, MDT, Qur’ân İlimler’i
Rİ I, Rİ II, Dilbilim ve Dil Fesefe’si, Bilim Târihi ve
Bilim Felsefe’si Başlıklar’ı
altında her biri yaklaşık 1 Sene (50 kadar Seminer) süren Dersler
…
-Dil
Bilimler’i ve Dil Felsefe’si (2 kez)
-Qur'ân İlimler’i
(2 kez),
-Riwâyet
İlimler’i I (2 kez),
-Riwâyet
İlimler’i II (2 kez),
-Medenî Düşünce Tarih’i (4
kez) ,
-Genel Düşünce Tarih’i’ (2
kez),
-Bilim Târih’i
ve Bilim Felsefe’si (2001) (2 Kez)
Temel Dersler
2014-2017
I.Maarif Dönem’i
2014 Bahar[49] 1 Dilbilimler’i ve Dil Hikemiyât’ı
2014 Güz[50] 2 Qur’ân İlimler’i
2015 Bahar 3 Riwâyet İlimler’i
I
2015 Güz 4 Müslüman Düşünce Târih’i
2016 Bahar 5 Medine Önce’si Düşünce Târih’i
2016 Güz 6 Medine Sonra’sı
Düşünce Târih’i
2017 Bahar 7 Riwâyet İlimler’i
II
2017 Güz 8 Bilim Târih’i ve Bilim Hikemiyât’ı
2018-2022
II.Maarif Dönem’i
2018 Bahar 1 Dilbilimler’i
2018 Güz 2 Qur’ân İlimler’i
2019 Bahar 3 Riwâyet İlimler’i
2019 Güz 4 Medenî Düşünce Târih’i
2020 Bahar 5 Medine Önce’si Düşünce Târih’i
2020 Güz 6 Medine Sonra’sı Düşünce Târih’i
2021 Bahar 7 Medine Sonrası Ehl-i Kitap Târih’i
2021 Güz 8 Tabiî
ve Riyâzî Bilimler Târih’i
Mütemmim Dersler
2014 Usûl-u Tefaqquh I
2014 Dilbilim- (Hikemiyât) II
2015 Medya-İletişim III
2015 Medine’nin Kapılar’ı IV
2016 Al-i İbrâhim V
2016 Varoluşcu
Felsefeler VI
2017 Muharref Kitap Kritiği VII
2017 Bilim-Felsefe’si (Hikemiyât) VIII
2017
(İnhiraf/Kitâbî Teşebbüh) IX
2018 Garb-zedeler X
2018 Nasyon-zedeler XI
2019 Marx-zedeler XII
2019 İslamiyyûn XIII
2020 Dewr-i Mahmud-u Sânî XIV
2020 Dewr-i Hamîd-i Sânî XV
2021 Dewr-i Meşrutiyet-i Sânî XVI
2021 Dewr-i Cumhuriyet (Tek Adam) XVII
2022 Dewr-i Cumhuriyet (Milli Şef) XVIII
2022 Dewr-i
Menderes XIX
2023
Varoluş Kuşağı XX
2023
Tenvir Partisi/Siyaset Akademisi XXI
Dilbilimleri
2014 Dilbilim-Hikemiyât
II
2015 Medya-İletişim
III
Qur'ân İlimleri
2014 Usûl-u Tefaqquh
I
Riwâyet İlimler'i :
2017 Muharref Kitab Kritiği
VII
Medenî Düşünce Târih'i:
2014 Usûl-u Tefaqquh
I
2015 Medine’nin Kapılar’ı
IV
Medine Öncesi Düşünce Târih'i:
2016 Al-i İbrâhim
V
Medine Sonrası Düşünce Târih'i:
2016 Varoluşcu Felsefeler
VI
2017 Bilim-Felsefe’si-Hikemiyât
VIII
Kitabî Düşünce Târih'i:
2016 Al-i İbrâhim
V
2017 Muharref Kitab Kritiği
VII
2017 Kitâbî Teşebbüh-İnhiraf
VIII
Bilim Târih'i:
2017 Bilim-Felsefe’si-Hikemiyât
IX
Ümmet'ten Ulus'a (Çürüme ve Direniş)
a)
2018 Garb-zedeler
X MeDT /MeS DT
2018 Nasyon-zedeler
XI MeDT /MeS DT
2019 Marx-zedeler
XII MeDT /MeS DT
b)
2019 İslâmiyyûn
XIII MeDT /MeS DT
Son Osmanlılar
(Kronolojik)
2020 Dewr-i Mahmud-u Sâni & Oğulları XIV
MeDT
2020 Dewr-i Hamîd-i Sâni
XV
MeDT
2021 Dewr-i Meşrutiyet-i Sâni
XVI MeDT
Cumhuriyet
2021 Dewr-i Racul-i Sanem
XVII
MeDT
2022 Dewr-i Milli Şef
XVIII MeDT
2022 Dewr-i Menderes
XIX MeDT
2023 Varoluş Kuşağı
XX MeDT
Enderun
2022 Ulum el-Hikme (Cumhuriyet'in Son
%30u) MeDT
2022 Tertiller/Tenwir (Cumhuriyet'in son
40 Yılı) MeDT
Tenwir
Siyaset Akademisi
2023 Anayasal Metinler (
Dâwûd-u Qayserî K.D Derneği Mesâi’si:
2008-2021 arası çalıştı.
Taqaud Sonrası:
Üye’si olduğu Tek STK[51] olan Dâwûd el-Qayserî K.D.Derneği’ Mekanı’nda İhwân el-Hikme Dersler’i veriyor.
Akademik Dünyayı
Yoklama’da 10 Yıl:
(2013-2023)
Verimli
bir 10 Yıl. Disiplinlerarası Sentez.
Filozofi, Teoloji, Sosyoloji, Edebiyat-Türkoloji, Târih.
Wasiyyet:
-‘We tewâsawbi’l-Haqqı , we tewâsawbi’s-Sabr.’[52]
-Sürekli Qur’ân dinleyebileceğim bir Maqber’de Toprak’la buluşabilmek… Qısmet.
Dâru’l-Muqâmet:
‘Üç Sınıfsınız’dır
o Gün’ buyrulur. Bütün Çaba 3. Klass’a
düşmemek için. (Ashâb-ı Şimâl/Meş’eme).
Son
Dilek:
Allâhım Muhammed
ve Âl-ine Salât et, beni de Âl’i olmayı başarabilenler’den
eyle:
Hüwe’l-Bâqî:[53]
Bir Yokmuş..
Yazılar’ı: (Hurufât giymiş Okumalar)
Mâzî'de, doğduğu Topraklar'a Nisbet'le Qayserewî; Zürriyeti'nin aktığı Âtî'ye Nisbet'le Berliner Mahlası’na sığındı.[54] Şimdiler’de Mekkî.
Gündem (1989 Kayseri)
ve Değişim (1992-1994 Köln) Süreli Yayınları’nda Yazılar’ı çıktı.
Güneş'in
ve Ay'ın Günleri'ni Düşünce Gündemi'nde Okuma Çağrısı’nı
kıramadı, Son yayınlanmayan Yazısı’ndan sonra onu da
bıraktı.
-Fıqıh-İçtihad Soruşturma’sı (1988 Ankara), Risâlet Risâle’si
(2011,Ankara)
-Târih’in Son’u mu (Fukuyama’nın Maqalesi’ne
Tenkitler içinde, 1992 Qayseri)
Adlı Kitaplar’da Eleştiriler’i
yayınlandı.
Kimi Tertil Çalışmalar’ı Kısıtlı Sayı’da broşürleştirildi:
-Bir Adalet Savaşçısı Ebû Zerr (1995,Köln),
-3 Işık,HFZ (1995),
-Hikmet:İslâm
Bilim (1995,Köln),
-Siyer Kitaplar’ı/Fihristler (1996 Köln, 2007),
-Riwâyet İlimler’i I Ders Notlar’ı (2009),
-Bir Ahlâq Öğretmen’i (2009).
-Qur’ân İlimler’i, Muqaddime (2012)
-Dilbilimler’i Muqaddime (2012)
-Medenî Düşünce
Târih’i /İlk ve Orta Dönem (2012,Qayseri)
[Facebook] [Twetter] [Youtube ] [Blog ] [Academia ] [Şiirimsi ] [Cüzler
] [Biyografya ] [İnstagram ]
[Tenwir/Tertiller ] [Sanal İzler ] [ Taalluqat
] [ Ek ]
[Berliner ] [Qayserewî ] [Mekkî ]
[Ulûm el-Hikme/Son
Dönem ] [55] [Mekkîler ] [56][Diaspora ]
Dewrân’da Seyrân/Merace’l-Bahreyn:
Son Güncelleme/Letzte Aktualisierung/Last updated: 27.05.2023
Ulum el-Hikme Okulu 1.5.2001
*Duyurular ve Şeffaflık İlkesi’ne Sadâqatimiz, Sayfa’yı sık Aralıklar’la
güncelletecektir.
[1] ‘Külli
Nefsun Zâikatu’l-Mewt..’ Mezar Taşı’nı
görebilmek.. Gördüğün
Gün belki Son Günü’ndür, Yarın’ın yoktur diye
yaşayabilmek. Parantez’i yaşarken kapatabilmelisiniz
ve yeniden açılacağını unutmadan.
Gelenek bunun için Râbıtâ-ı Mewt Çözüm’ü bulmuş.
[2] ‘Sümme yuhyi…’
[3] Teşrî Âyetler
Besmele ile okunur, Kewnî Âyetler’e Besmele ile başlanır. İnsanlığı Okuma’ya Besmele
ile başlıyorum. O İnsanlar’dan olabilmek için, Nefsim’i Besmele ile okumak istiyorum. Okuma’ya
Nefsim’den başlıyorum. Tezkiye etmek için değil, Tathir kılabilmek için. Kendim’i
tanımama Şeytân’ın
katacaklarından İstiâze ediyor, recm’ediyorum
onu.
[4] ‘Hu
w’allâhu
Ehad.’
[5] ‘we lem yekun lehu Küfüwwen Ehad.’
[6] 96/el-Alaq 1
Emri’ne Me’mur.
[7] 96/el-Alaq
3,4 Gereği Muallem.
[8] Zâhir’in Bâtın’a Yönelim’i, Leyl’in Nehâr’a Yürüyüş’ü, İkiliğin İptal’i Birliğe Yürüyüş.. Biriciğe Wuslat,
Ötesi Bahâne, Asl’a Hizmet’i Oranı’nda Anlamlı ve
Kutsal.
‘Yaşam’ayı bileydim hiç Şiir yazarmıydım
‘demiş Şâir, Öteki Diwân’ı
için ‘Burda Şiir arama, hiç yok’ diyecek. Beriki ‘isteyene dağıtır Şâirliği,
Göz’ü Büyük Sanatkâlık’tadır’.
Şu’rediş’in Zirwesi’ndeki
Elçisi’nin Şi’r’e Nisbeti’ni
reddeder Mewlâ. Elçi’si, ‘Öyle Şiir var ki, Hikmet’tir’ buyurur. Şâir
Söz’ü Nef’i’nin Kellesi’ni aldırtır, ‘Söz ola kese Savaş’ı ‘ der Ozan .
[9] Çamur’dan
yaratılan İnsanlar’dan… Çamur’a düşer zaman zaman. Çamur’dan olan’ı Çamur’a bırakacak bir Gün.. Teswiye edildiğimde Rûhu’llâh’tan bir Nefhâ aldığımı
biliyorum. Hulq’um
kirlendikçe O Rûh’u,
hilâfeten neffâse etmeye çalışıyorum, ‘İnâyeti’nle Başaranlar’dan kıl yâ
Rab beni.’ Maya’sı Ateş’ten olan’ın, Kumaşı’nın
Ateş’ten biçildiğini sanan’ın (mine’l-Cinneti we’n-Nâs) Şerri’nden Emîn kıl!
[10] Rabbenâ f’irliğ, Weliy Wâlideyne.. Musallî Namaz’ın Son Qâdesi’nde okur bunu.. Duâsı’nda içten olmayan’a, Salât’ın Weyl çekmesinden
korkulur.
Baba tarafından Eski-Kayseri Karakürkçü Mahallesi’ne Kayıtlı Kuşoğlu, Anne Tarafı’ndan Emir Ewlâdlar’ı olarak anılan Cüzdancıoğlu-Arıcızâde
Sülâlesi'nden. 6 Çocuklu bir Âile'nin
ilk Ewlâd'ı. (Dâr-ı Beqâ’dan
Mehmet Ersözlü, Fewziye,
Hâdiye,
ile Abdu’s-Sâmed,
Ahmed ). 99 Zilzâli’nde
İlâhî İrâde onları bize bağışladı..
Zilzâl Sonrası aldığı Duâlar’ın
Qabul’ü için Duâcı’yım Mehmet’e..
[11] Mesleki
Çalışma’sı 12 Ay Gıda
Kontrol Subaylığı ve sonraki Kısa Dönem Özel Sektör Deneyim’i
ile Sınırlı. Almanya Yılları’nda Diploma Denkliği’ni (Berlin) Qabul
ettiremedi. Eğitim’i ile İlgi’si Deontolojik olarak (Tıp ve Veteriner Târih’i) sürüyor. Âkif’e, ardında Çil Çil Safahât döktürken Uzun Yürüyüş, biz de Tertiller’de somutlaştı.
[13] Ev Okullar’ı: Evler’i Qıble edinmek, Örümceği süpürmek, Perdeler’i,
Pencereler’i açmak
Yaz Okullar’ı: (Geçmiş’in Tâmir’î, Geleceğin İnşâ’sı)
[14] Dördüncü 13
Yılım’a
Giriş: 27 Mayıs 2001-2014
[15] Köpenick’te sonlanan 7 Zorluk Yıl’ı… ‘Her Usr’la birlikte bir Yusr’un olduğunu Tahsil ettiğim Öğretici Yıllar… ‘Qâria yaklaşıyormuş, Tecrübe ile öğrenmemiz’i Taqdir buyurmuş İrâde-i Külliye. Küllî İrâde’yi göremeyenler Hayât’ı okuyamazlar, ‘Yalan Dünyâ’yı sanki kendileri yaratmışlardır!’ ‘Selâmun alâ yâ Sâhibi’s-Sicn’i.’ (el-Qasas 5)
[16] Bir ‘Besteck‘
Firması’nda (Nivella)
‘Modern Zamanlar’ Filmi’ndeki Çarli.. Eşeklik bile
bir Sewiye belirtir, Robotluk..
Bugün, Alman Arbeiterklasse’yi,
Marx’ın Çığlıkları’nı duymam için yerleştirilmiş olduğumu
anlıyorum. 30 Kilo Kayb’ı, sızlayan Parmaklar.. el-Kerîm böyle
buldu bizi ve Muâweneti’ne aldı..
[18] Öncesi
Bilgi Kitap Klüb’ü, Köln Kitap Klüb’ü,
Ortası
Treffpunkt-Bibliothek.
Sonrası: Ulum el-Hikme Kütüphâne’si:
7+2 Reon’lu Sistematik..
(1. Dil Bilimler’i,
2. Qur’ân İlimler’i, 3. Riwâyet
İlimler’i, 4. Medenîyet Târih’i’, 5. Genel Düşünce Târih’i,
6. Ehl-i Kitap, 7. Bilim Târih’i
ve Bilim Felsefe’si, 8. Tasnif Dışı. 9. Çocuk Edebiyât’ı)
[19]
Bir Baba olarak, Babalar’la Luqmânî
Hikmet’i Arayış.. Göksel Sofra ‘Mâide’nin Seriliş’i (4 Kasım 1997- 4 Kasım 2007). Hars-ı Berlin’e
saçılmış bir Tohum… (M.İ.B.
Böchk str.47-48)
Mahluq’u
bilmese de olur, Güzel bir Çiçek gibi bitirecek olan Hâlıq’tır. ‘Dünyâ’nın
Bütün Çiçekleri’ne olan Özlem de
Evi’nin Bahçesi’ni sulamakla başlar.. Fâtıma’ya Mekke
ve Medine’yi bahşeden Âb-ı Hayât… Sula ve Emânet et… ‘Ehli’ni Namaz’a alıştır’ buyurur Kitâb.
Kulağa okunan Ezân, Wicdân’a
okunan Ezân’dır, bir Gün Saflar’a
koşturur Çiçekler’i. 20 Nisan Yetimler Günümüz.
[20] Kezn değil Qarz, Ribâ değil Fâiz.
[21] 53-
[22] A.Erdoğan.’’İslâmî
Perspektif’le Târih Yorum’u, Küreselleşme, Medeniyet, Doğu-Batı Karşıtlıklar’ı ve Târihsel Dinamikler’i.. Kavramlar’ı
Haqiqi Anlam Çerçeveleri’ne
oturtan Çalışmaları’yla tanınan Kemâl Ersözlü Târih’e Yön veren Wahiy Merkezi’nde Asıl Karşıtlığın Doğu ve Batı arasında
değil Haqq ile Bâtıl arasında olduğunu vurguladı. Medeniyet’i Tekil olarak İslâm Bağlamı’nda
tanımlarken Batı Küreselleşmesi’ni Mısır ve Roma İzleği’ne oturtuyor. Ona göre
küreselleşen Roma’ydı…
Batılılaştırma Roma’nın
Küreselleşmesi demektir ve Sivilizasyon’dur.
[23] 2001-2010
arası Grup’ta Mailler’i gözükmüş İsimler: (Akif Emre, Aliye Çınar, Bahattin Sağlam,
Bülent Koruyucu, Celaletin
Vatandaş, Cihan Aktaş,
D.Çiçek,
Edip Yüksel, Emine Aslaner, Emir Cengiz, İsmail Doğu, Hasan Ersözlü, Hayrettin Soykan,
Hülya Aslan, İhsan Eliaçık,Kenan Çamurcu,
Mustafa Ersözlü Sibel Eraslan, Sinami
Orhan, Yıldız Ramazanoğlu,
Y.Kaplan,
Yusuf Yerli )
[26] ‘Qur’ân
Tefsiri’nde Mushaf Sırası’yla
Okuma Yöntemi’ni değil, ‘Tertil’i,
Qur’ân’ın Nuzûl Sırası’nı Esas aldı. Bi’set'in
İlk Yılı’nda, İlk Nâzil olan Sûreler’den
başlayarak, her biri Ortalama bir Yıl’a Tekâbül eden,
‘Tertil Okumaları’nda’, ‘Canlı
Ders’ ve ‘Katılımcı Performansı’
Esaslı Tefsir Çalışmaları’nı 20 Yıl’ı Aşkın Süre’dir sürdürüyor. İnzâl
olunmuş, Beyân edilmiş, Öğretilmiş ve iki Kapak
arasında yazılmış bulunan Qur’ân’ın ‘Yazan’ı değil, okuyan, öğrenen ve anlayan’ı’ olarak ve ‘anladıklarını Sahifeler’e, Satırlar’la
sabitleyip, durağanlaştırmadan’, ‘Aktüel Yorum ve Algılar’a
Açık’ bir Tarz’da
‘paylaşmayı’ Çalışmaları’nda Esas aldı. Bu Tercih’i dolayısıyla ‘Birikimleri’ni kitaplaştırmaktan kaçındı’ ve bu Yönü’yle
kendisini de Qur’ân’ın Tefsir ve Yorumları’nı
iki Kapak arasında toplayan ‘Müfessir’ olarak değil, ‘Okunan Kitab’ Anlamı’ndaki Qur’ân’ı okuyan ‘Qaarî’ ve
Mürebbi / Muallim’ olarak tanımlamayı Uygun buldu. Qur’ân ‘Okuma ve Tefsir Çalışmaları’nda’, Âyet’in Nâzil olduğu Sahâbe tarafından
okunduğu ‘Nüzul Ortam’ı
(Wasatı)’ ve Çağımız’da
tarafımızdan okunan ‘Qıraat Wasatı’ Paraleli’nde, ‘Aktüel
bir Qıraat (Okuyuş)’ ortaya koymaya çalıştı. Bu Aktüel Okuyuş’un, Nuzûl
Wasatı’nda olduğu gibi, ‘Tenwir Aksiyonu’na’
yâni ‘yaşanılıp, Hayât’a aktarılmasına’ Yönelik
olması Gerekliliği üzerinde durdu. Qıraat Halkalar’ı Bünyesi'nde
Dâvûd el-Qayserî
Derneği’nin Öncülük ettiği Tertiller'de Ta'lim'e Dewâm ediyor. ‘ O.Gerçek
[27] 1983’ten
beri Elazığ (A.M.Akman, S.Türkkahraman), Kayseri (A.Token), Bursa (A.Baydar), İzmir (M.Ekinci), Solingen (S.Kocaman), Köln (S,A.Yalçın, T.Şimşek) , Düsseldorf (H.Korkmaz), Duisburg(M.Doğan), Berlin’de
(İ.Büyükbaş, B.Çifci) Münzel
Hikmet’le Alaqa’yı Tahkim kılma Arayışlar’ı… Sonra Naqipler’le Yol’a Dewam..
Murat Balanlı
, Ahmet Şenaltun
, Yusuf Yerli
, İsmail Doğu , Mehmet Alpcan , Osman Gerçek , Seyyid
Şişman, İbrahim Oğuz, Mustafa Ersözlü, Taha Yerli,
Fatih Özer, Mustafa Yıldız, Yahya Görüryılmaz, Muvahhid Beşir Utlu, Hakan Karagöz, M.Mansur Tultay, Yunus Ergin,
Ömer İkbal Ayar, Vedat Karabacak (Wefâ’nın unutulduğu, Qadirşinaslığın
pek de Erdem’den sayılmaz olduğu bir Dünyâ’da Eli’ndeki Fidan’ı Toprağa götürmekte gördüğümüz Herkes’e Şükrân Borçlu’yuz. Adları’nı Gönüllerimiz’e
naqş’ederiz. Mahluqu’na
Teşekkür edemeyen, Hâlıqı’na şükr’edemezmiş.)
[28] Ontoloji Görüş’ü: Tanrı'nın Bilgisi’nde Ezel ve Ebed (hep Var olan ve olacak
olan) Şeyler (Eşyâ)
'ol' İrâdesi’nin Tezâhür’ü olarak Zâhir
oldu (Dışsal Varlık kazandı). İnsân Varlık Ağacı’nın (Şecere-i Kewn) Meyve’si olarak, kendi Varoluşu’nun Gerçekleşmesi’ne
Özgür İrâde’si ile katılabilecek Potansiyel ile Diğer
Varlıklar içinde Mümtaz Yeri’ni aldı. Yaradılış’ın
6.Periyod’u onunla başladı. Sonsuz Yaşam 7.Gün'de (Yewm-i Âhir:Öteki Gün) Dewâm
edecektir
[29] Ulûm el-Hikme
Süreci’nde Dinlediklerim:
Ali Bulaç, Aydın Karakimseli,
Bedreddin Çifçi, Celal Türer, Dursun Çiçek, Dücâne Cündioğlu,
Ersin Kocakaya, Hikmet
Zeyveli, İlhâmi
Büyükbaş, İsmâil Doğu, Mehmet Ayman, Mehmet
Bayraktar, Mehmet İçer, M.Ali Durmuş, Mustafa
Demir, Mustafa Ersözlü, M.Kemal Özdemir, Mustafa
Yiğit, Muwahhid
Beşir Utlu, Tahsin Görgün, Ramazan
Ertürk, Recep Aykan, R.İhsan Eliaçık, Tâceddin Şimşek, Târıq Ercan, Y. Yerli,
[30] Yorumcu:
‘Tek Boyutlu Düşünme Düzlemi’nden bilmiyorum ‘Kaç Boyutlu Düşünme Aşaması’na Yükseliş… Asırlar’ı,
Peygamberler ve Kitaplar’ı Bütün Zamanlar’a
dağıtıp tekrar Zip-Dosya gibi Komprime edip oradan da
Günümüz’e; sâdece İçeriği’ni
bulmak, içini doldurmak Günümüz’ün Zengin Metodları’nı en Son Nokta’ya kadar gererek, âdeta
sömürerek yeniden yenilediğimiz ( Kuş
Dili’yle) Hayât’a aktarmak gibi bir 'Anlık' Duygu
Yoğunlugu yaşadım. ‘ S.
Duâ:’ Rabbimiz’in uçurduğunuz Tenwir Kuşları’nı Tûr-u Sinâ’ya, Qâf’a, Faran’a ulaştırması Dileği’yle, Yer’e düşmemeleri için bizi Wesile kılsın. Sizi Allâh için seviyoruz. Dualar’da buluşalım.
Mülâqat:
Kuş Dil’i üzerine Talep edilen Mülâqat İsteği (İ.), Önceki Tecrübeler Tâmir
edilene kadar İlke olarak Askı’ya alınmıştır.
Bir
süre Buluşmalar’ın Değişemez Panoramik Başlıklar’ı şunlar oldu:
1-Siyâsî
Panaroma, 2-İlmî Panaroma,
3-İqtisâdî Panaroma 4-Direniş Hareketler’i.
[31] 1962-1975:
Kuşoğlu Halq,(Tıfl, Ümmî),
1975-1988:
Ersözlü Hulq, (Gulâm, Teswiye Ediliş,Hamlık),
1988-2001: Berliner Roma’nın Batnı’nda,
(Pişme, Medyen),
2001-2014: Qayserewî Roma’nın Zahrı’nda,
(Rüşd, Varoluş, Tenwîr),
2016-2020: Mekkî Aysberg ve Metafor
[32] Büyüyen
Türk Dünyâsı’ndaki
Parçalı Alfabe’den Müşteki. Medenîyet’in ElifBâ’sı
ve Sivilizasyon’un
Latin Alfabe’si
üzerinden 2 Alfabe geliştirilmesi gerektiğine inanıyor. İmlâ’da
Taraf, Tez Sâhib’i, Tez’i ile Âmil.
(Mülaqât’larda pek tabi İnsiyatif
Sâil’de.)
[33] İster
misiniz bir Türkçe Anlama Özürlü
çıksın, ‘Amma da Dil biliyormuş?!’
desin. Ana Dil, Düşünce’nin
Ana Rahm’i.. Farz-ı Ayn,
ötesi Kifâye..
Turist Rehberliği, ya da ‘Van Münit’ Caka’sı satmak’la
İşimiz yok bizim. el-Kitâb’ı besleyen Kaynaklar’a
Nufûz için Kifâyet Miqtar’ı…
[34] 2? Temmuz 2015
[35] 0?
Ağustos 2015
[36] 2? Temmuz 2015
[37] 0? Ağustos 2015
[38] 3? Temmuz 2015
[39] (Naqipler Toplantısı Her Ay’ın İlk Pazartesi’si yapıldı,Sonra 2 Hafta’da bir Çarşamba)
01. 06 Mart 2009 02. 30 Mart 2009 03. 04 Mayıs 2009
04. 01 Haziran 2009 05. 06 Temmuz 2009 06. 04 Ağustos 2009
07. 31 Ağustos 2009 08. 04 Ekim 2009 09. 02 Kasım 2009
10. 07 Aralık 2009 11. 04 Ocak 2010 12. 01 Şubat 2010
13. 01 Mart 2010 14. 05 Nisan 2010 15. 03 Mayıs 2010
16. 07 Haziran 2010
17. 05 Temmuz 2010 18. 02 Ağustos 2010
19. 06 Eylül 2010 20. 04 Ekim 2010 21. 08
Kasım 2010
22. 06 Aralık 2010 23. 03 Ocak 2011 24. 07 Şubat 2011
25. 07 Mart 2011 26. 05 Nisan 2011 27.
09 Mayıs 2011
28. 06 Haziran 2011 29. 04 Temmuz
2011
[40] 2?
Temmuz 2015
[41] 0?
Ağustos 2015
[42] 0?
Ağustos 2015
[43] 0?
Ağustos 2015
[44] 0? Ağustos 2015
[45] 0? Ağustos 2015
[46] 0? Ağustos 2015
[47] 1? Ağustos 2015
[48] Cüz
01 Cüz 02 Cüz
03 Cüz 04 Cüz
05 Cüz 06
Cüz 07 Cüz 08 Cüz 09 Cüz 10 Cüz
11 Cüz 12
Cüz 13 Cüz 14 Cüz 15 Cüz 16 Cüz
17 Cüz 18
Cüz 19 Cüz 20 Cüz 21 Cüz 22 Cüz
23 Cüz 24
Cüz 25 Cüz 26 Cüz 27 Cüz 28 Cüz
29 Cüz 30
[49] (Şubat) Mart-Nisan-Mayıs-Haziran
[50] Eylül-Ekim-Kasım-Aralık
[51] Hayat’a Alaq’la
Alâqa kurmuşlar için MMBM’dur Rahim. ’Medine’ye
Müteweccih
Bünyânen Mersus.’ Alaqa Asabiyye’dir, Sivil Toplum kokuşmaya Mahkum Cemiyet’in
Hadârî Dergahlar’ı.. MMBM’ oluşmaya
Mahkum Cemaât’in Hacerî Dokular’ı..
[52] Fesâd’ın Küreselleşmesi, Islâh’ın
Fâsidler’ce çalınmış bir Bayrak Hâli’ne
gelmesi Gözüm’ü yıldırmadı. Usta’da kalırsa bu Öksüz
Miras, onu sürdürmeyen Dostlar utansın. Islâh’a Dewam.
[53] Bir varmış bir yokmuş, Ewwel Zaman içinde… Ewwel
Zaman’dan da Önce O vardı, Âhir-i Zaman’dan Sonra’da
O olacak.. Var kıldığı Zaman Dilim’i
öncesi ve Âhiri’nde O’nda hep var olduğunu bilmek
sonsuz Mutluluk, Hakim-i Qadir
olarak Halq-ı Cedidimiz’i
İhbar ediyor. Bir Tebşir Qabul edip, Dâweti’ne İcâbet etmek istiyoruz.
Bizi bağışla yâ Rabb!
[54] Kent Düşler’i
Nostalji ve Ütopya Bağlam’ı dışında..