İslâmîyyun
Şarqzâdeler
6 Eylül 2019/Cuma
(31 Ağustos /Giriş)
"Sadece Batı değil Rahmânî
olanı yitiren. Küreselleşen Batı düşüncesinin etkisi altındaki
Müslümanlar da sekülerleşiyor. İslâm herşeyden önce bir din. Onu salt sekülere indirgenmiş Batı'yla Seküler skala üzerinden karşılaştırırsak
buradan İslamcılık doğar. Yani "Hurafeleri'nden
arındırılmış Seküler bir geçmiş". Bunun Batı
ile ne Karşıtlığı olmuş olabilir ki. Onun Adalet'i Humanrigts,
kKalkınma'sı Makineleşme… Yani Parola'sı Küreselleşme, vardığı Nokta'da, İşâret'i Ampul'dür ancak ." Mülakat'tan
(Tanzimat ve Meşrutiyet'in
Şâhidler'i, Yokulokuş
Süreci'nde Kendilik (İslâmiyyûn) Bilinci'nin Taşıyıcılar'ı.. Garb'ca/Garb'dan/Garb'la yutulmak
istemeyenler, Muhalefet, Arayışlar, Cumhuriyet'in Kuruluşu'nun Tanıklar'ı, Arke, İnönü
İstibdadı'ndan Geçmişler, 60 Sonrası'na erenler, 71 i yaşayanlar, 28 Şubat'la
devrilenler..
Sıcak tüm Ağrlığı ile çöktü yine Kent'e, İnsan'a…
Mekke'de, Medine'de Hacılar kümelenmeye başladı..
Yaz Sıcağı'nda üşüyecelker…
İnsan, Üşüyen Canlı'ya…
Eylül'e kadar ki 2 Ayımız'ı İslamiyyun
Seminerler'i için değerlendireceğim. Cewdet Paşa Başlangıçlı, içinde 4 Şâir'i de Muhtewî bir Liste üzerinde Harmanlama, Bağlama, Çözmeler.
4.Şâir wel-Asr'da Son 30 Yıl'ın İslamcılar'ından Müstesnalaşan Duruşu'nu böyle paylaşmış(**):
Akifler'den, Emre Akif'e 17-18 İsim seçme Zorunluluğu, Muhtemel
Seçim: (Koyu Kelimeler)
Ya 60
Sonrasına Doğanlar: Varoluş Yazışmaları Orda
kalıyoruz. o Bambaşka bir Paragraf..
1822-1895 Ahmed Cewdet Paşa 06 Eylül 1.Ders (*)
1842-1918 Abdu’l-Hamid-i Sânî
1865-1921 Said Halim Paşa 13 Eylül 2.Ders (**)
1865-1925 Şeyh Said
1869-1954 Mustafa Sabri Efendi
1872-1934 Babanzade Ahmed Nâim 20 Eylül 3.Ders (***)
1873-1925 Seyyid Bey
1873-1936 Mehmed Âkif Ersoy 27 Eylül 4.Ders (****)
1874-1949 Mûsâ Câru’llah Bigiyev
1875-1926 İskilipli Atıf
1877-1960 Said Nursi 04 Ekim 5.Ders (*****)
1882-1971 Eşref Edip Fergan
1887-1964 Hasan Basrî Çantay 11 Ekim 6.Ders (******)
1904-1983 Necip Fazıl Kısakürek 18 Ekim 7.Ders (*******)
1909-1975 Nure'd-Dîn Topçu 25 Ekim 8.Ders (********)
1917-1983 Osman Yüksel Serdengeçti
1920-2004 Sadre'd-Din Yüksel
1921-2004 M.Sâid Çekmegil 01 Kasım 9.Ders (*********)
1926-1990 Said Ertürk
1926-2011 Necme'd-Dîn Erbakan 08 Kasım 10.Ders (**********)
1928- Süleymân Karagülle
1933- Sezai Karakoç 17 Kasım 11.Ders (***********)
1934- Hayre’d-Dîn Karaman
1934 - Nuri Pakdil 04 Kasım 12.Ders (************)
1938- Hüseyin Hatemi
1938-1995 Ercüment Özkan 01 Aralık 13.Ders (*************)
1938-2001 Esad Coşan
1942- Atasoy Müftüoğlu 06 Aralık 14.Ders (**************)
1944- İhsân Süreyya Sırma
1944- İsmet Özel 13 Aralık 15.Ders (***************)
1947- D.Mehmet Doğan
1947- Hikmet Zeyveli
1947- Metin Önal Mengüşoğlu
1947- Abdu'r-Rahmân Aslan
1950- Beşir Ersarsoy
1950- Ali Bulaç 20 Aralık 16.Ders (**************** )
1950-2018 Sâlih Mirzabeyoğlu
1952- İhsan Işık
1954-2009 Muhsin Yazıcıoğlu
1955- Ümid Aktaş
1955- İsmâil Kara 27 Aralık 17.Ders (*****************)
1956-2018 Hüsamettin Arslan
1957-2017 Akif Emre
1958-1979 Metin Yüksel (********************)
(*) "Politika
alemi bir başka alemdir. İnsan, Karındaşı olsa Feda eder" Ahmed Cevdet
Paşa/ Tezakir, 21-39, Haz.Cavid Baysun, Ankara:19 sayfa198 91
(**)
(***)
(****)
(*****)
(******)
(*******) "Bilhassa Saf Fikir ve İdeolocya
Cephesi'yle Zayıf olan Memleketim'de beklenen Büyük
Sanatkâr'ın,
Bütün bu şŞubeleri dolduracak Mikyas'ta
Heyulâ gibi bir iİnsan olması lLzım geldiğini anladım. Bu iİqtidar'ı
kendimde asla görmemekle beraber, Memlekette 'Büyük Sanatkâr’ın
Misyonu'nun
bu olduğuna inandım. Ben de Muhteris bir Sanatkâr olmak itibarıyla bu Misyon'u kahramanca Qabul etmeye
ve bu uğurda Savaşma'ya
Qarar verdim. Bunun için Herşey'den
ewwel Yepyeni bir Dünya Görüşü ve Cemiyet
Sistemi Telaqqi'si lâzım'dı.
Günü geldiği zaman Mücâdelem görülecektir. Bu Telaqqi'nin isİmi'ni 'Büyük
Doğu' koydum: Asyacı, Avrupa’ya yalnız Müsbet İlimleri'yle Tarafdar,
Rûh Qutupları'nı Asya Kaynakları'nda aramak ve Avrupa'ya
Tatbik etmek Dâwası'nda Allahlı, Şahsiyetçi;
Faşizm, Komünizm ve Liberalizm dDüşman'ı
ve Mülkiyet'te Tahditli (fakat Komünist değil)
bir tTlakki... Zamanında, Hayatım'ı
dahi bu uğurda vererek, Dâwam'ı Örgütleştirme'ye
çalışacağım. Bunu bitirdikten sonra kendimi Saf Şiir'e vereceğim. Kendi Ruhum'un ve Kafam'ın İklimi'ni
kurduktan sonra, yalnız onun Duyguları'nı Temsil eden
Şiir'e çalışmaktan başka Gayem yok." (Yedigün,
21.7.1941/N.F.K.)
(********)
(*********)
(**********)
(***********) İslam Devleti, başka bir şey demeye gerek yok. Türk
İslam Devleti, Türkiye İslam Dewleti demeye Gerek
yok. Çünkü: Öbürleri katılamaz sana. İslam Devleti… İran da İslam
Dewleti desin. Suudi Arabiyya
demesin mademki Şeriat'le idare ediliyor,
mademki İslam Devleti'dir. Neden Suudi Arap? Hepsi İslam
Devleti yapsın adını tabi İslam'a uyarak. Ha… Bakacağız 3-5 Tane İslam Dewleti çıktı ortaya. Birleştirsin bir Tek İslam Dewleti olsun. Fakat o kendi Irkı'nın
Adı'nı koyarsa, biz koyarsak, öbürü İran
yaparsa, Mısır öyle yaparsa… Her biri böyle yaparsa ve Küçük Küçük Coğrafyalar.. Suriye, işte Bugünkü Hâli'ni görüyoruz. 30 sene 40 sene evvel ben yazdım. Irak,
kalamaz böyle dedim, Suriye kalamaz. Bir an önce birleşmeleri lazım.
Yalnız kendileriyle değil, bizimle de birleşmeleri Lazım. Fakat tabiî ki bu Sözlerimiz'i iletemedik. (27 Haziran 2017)
(************) “Kalbimin yarısı Mekke'dir, yarısı Medine! Üzerinde bir tül gibi Qüdüs vardır! “
(*************)
(**************) "Enformasyon Devrimi'nin tamamlandığı bir Çağ'da yaşamaktayız. Dolayısıyla Müslümanlar olarak Bütün Dünyâ'nın Nabzı'nı tutacak bir Birikim'e Sâhip olmamız gerekir. Bu hâliyle İslamî Yapılar Toplumsal bir Dönüşümü gerçekleştirmekten uzaklar. 2 Sene önce yazdığım bir Yazı'da Libya'nın yeniden sömürgeleştirildiğini söyledim, oysa Aynı Dönem'de bazı Lümpen İslamcılar "Libya'da İslâmî bir Devrim olduğunu" dile getirdiler. "Libyalı Muhalifler, Emperyalistler'le İşbirliği yaptılar ve Ükeleri'ni 3 Kuruş'a sattılar. Libyalı Muhalif Liderler'den biri, Geçen Yıl İtalyanlar'ın Trablus'ta düzenledikleri 'işgal yıldönümü' töreninde İtalyan Kolonyalizmi'ni övdü ve biz Herşeyi İtalyanlar'dan aldık dedi.." Libya'yı şu an Büyük bir Belirsizlik bekliyor." Libya'nın geleceğini Libyalılar belirlemeyecekler.
(***************) (“Reddedilmeyi reddetmek” .. “Türkiye’de Son 30 Yıl'ın İslamcılar'ı bunu amaçladılar ve Büyük Ölçü'de
başardılar. Reddedilmekten kurtulunca da Amaçsız
kaldılar. Bu Halleri'yle Sistem'e Yem olmaları kaçınılmazdı. Şimdi bir Ehlileştirme İşlemi'ne
bile tabi tutulmaları gerekmeyen İslamcılar'ı Sistem bir bir
yutuyor" https://kemal-ersozlu.blogspot.com/2013/06/yanls-bilinc.html
(**************** ): 'Kürd, Alevi, Gayrimüslimler'in Durum'u, Bölge Politikaları,
Suriye'de Taqip ettiğimiz Hatalı Politikalar
dolayısıyla Komşularımız'la içine düştüğümüz Durum Târih'in Acı Verici biçimde Tekerrür etmekte olduğunu
gösteriyor. Yeni çıkan Tablo'ya bakalım: Iraq Mezhep ve Irk Temeli'nde
3'e bölündü; Suriye benzer Bölünme Süreci'ni Tâqip
ediyor. Onlarca Çeyrek ve Yarım Qubbe'yi birleştirici
Tek bir Kubbe bulunamazsa, Türkiye ve İran da Aynı Aqııbet'e uğrayacak. Eğer İran Rusya'ya, Türkiye
Batı'ya güvenip Siyâsî Birlik ve Toprak
Bütünlüğü'nü
koruyabileceklerini düşünüyorlarsa, bizatihi Parçalanma'nın
ve Bölünme'nin Haqiqi
Faktörleri'nin
bunlar olduğunu bilmek Lâzım. Daha Geniş, daha Kapsayıcı, daha bBirleştirici bir Şemsiye'ye,
Kucaklayıcı bir kKubbe'ye
İhtiyacımız var. Qabul etmek ve görmek lazım ki, Ortadoğu
denen Büyük Coğrafya'nın
Tam Qalbi'nde 25 milyon Kürd
yaşıyor. Ve Kürdler 4 Parça'ya
bölünmüş Eski Statüleri'ne artık Rıza göstermiyorlar.
Ama onlar da bilmeliler ki, Âdem ve Havva'nın Yüce Allâh'ın
Uyarıları'na rağmen Acı Meyve'yi yiyip Dünyâ'ya
indirilmeleri gibi, "Her ne olursa olsun, önce bizim de Araplar, Farslar
ve Türkler gibi bir Ulus Dewletimiz
olsun, sonra oturup Birliği düşünürüz" diyecek olurlarsa, Büyük
bir Hata'yı
tekrar edecek, hem kendilerine hem Başkaları'na
Acı yaşatacaklardır. Tabii ki, Türkler, Araplar ve İranlılar
da artık hiçbir Sorun çözmediği ve Eskisi gibi Dewâm etmesi
mMmkün olmadığı anlaşılan Ulus Dewlet,
Mezhepçilik ve Milliyetçilik Israrları'ndan
waz'geçmelidirler. İslamcılar Bütün Qawimler'i, Dinler'i ve Mezhepler'i içine alacak Büyük bir Bölgesel Entegrasyon
öneriyor; İttihad-ı İslam'ın Bugünkü
Tercümesi budur.25 Ağustos 2012, 13:26
(********************) "Şehâdet bir Çağrı'dır, Tüm Nesiller'e ve Çağlar'a"
(**************** *)İslamcılık 19-20. yüzyılda İslamı bir bütün olarak (inanç, ibadet, ahlak, felsefe, siyaset, hukuk, eğitim…) ‘yeniden’ hayata hakim kılmak ve akılcı bir metodla Müslümanları, İslam dünyasını batı sömürüsünden, zalim ve müstebit yöneticilerden, esaretten, taklitten, hurafelerden kurtarmak, medenileştirmek, birleştirmek ve kalkındırmak uğruna yapılan aktivist ve eklektik yönleri baskın siyasi, fikri ve ilmi çalışmaların, arayışların bütününü ihtiva eden bir hareket…” (Türkiye'de İslamcılık Düşünce'si)
https://kemal-ersozlu.blogspot.com/2014/08/soz-dogruysa-kimin-soyledigi-onemli.html
https://kemal-ersozlu.blogspot.com/2003/02/varolus-yazsmalar.html
https://kemal-ersozlu.blogspot.com/2003/03/islamclk-sorular.html
[Ana Sayfa] [Ulum el-Hikme Okulu] [Qur’an İlimleri]
[Rivayet İlimleri ]
[Medenî Düşünce Târihi]
[Medine Sonrası Ehli Kitab Tarihi ]
[ Medine Öncesi Düşünce Tarihi]
[Medine Sonrası Düşünce Tarihi ]
[Bilim Tarihi ] [Seminerler Dizisi] [Kişi Haqları ]
[Diğer Maqaleler/Tebliğler] [Makaleler] [E-Mail]