[Dil Bilimleri][Quran İlimleri] [Rivayet
İlimleri 1] [Müslüman Düşünce Tarihi]
[Rivayet İlimleri 2]
[Genel Düşünce Tarihi] [Bilim Tarihi ve Bilim Felsefesi] [Paralel Dersler] [Ana Sayfa]
Ramazan Okumaları
2001-2004
VIII. Cüz
23 Kasım 2001/8.Cüz'den
165.Ayetle bu
Cüz Ortalarında nihayetlenen En'am Suresi İsmini bu Cüzde yer alan "Sekiz
En'amdan almaktadır. En'am
üzerinde Tasarrufta bulunabilmek Yetkisi "En'amte
Akışı"nın Nimetlenmişlerinden olabilmekte Mümkündür.
7.Cüz'de
anlatılan "Adem'in İki Oğlu"nun
Hikayesi, Adem Soyu'nun Yeryüzü Canlıları (Dabbe, En'am ) arasında dewam eden Dialektiğinin
Anlamlı bir Özetidir. Mekke Sureleri'nde Altı kez Hikaye edilen
(İlki 8.Cüzde yer alan A'raf Suresi'ndedir) Adem'in
Yaratılış Qıssası, Mushaf
Sırası'nda İlk kez Medenî bir Sure olan Baqara
içinde yer almıştır. Adem, "Kendisine tewdi edilen Emanet"le Yeryüzü Dabbeleri
içinde Mümtaz bir Konumdadır.
"Sorumluluğu"
yoksayan "Hiççi Çizgi" ; İnsanoğlu'nu "Yeryüzü'nde debelenen Dabbe"
içinde "Belhüm edall"le sembolize eden Ontolojik
Düşüş Çizgisidir de. "Hidayet"e
ulaşamamak, "Dalalettir" çünkü. "Dalalet",
Nimet Akışı'ndan (en'amte/Fatiha 6) Yoksunluktur.
Araf Suresi'nin 87.Ayetine kadar geliyoruz Bugünkü Okuyuşumuzda.
Adem Qıssasına ilaveten Nuh, Hud, Salih, Lut Peygamberlerin "Belirleyici Aktör"
olduğu "Qasas" yer alır.
Sure'ye
Adını veren A'raf Qıssası Anlatımındaki A-re-fe" Fiilinin Kullanımına dikkat
çekmekle yetiniyorum. "Yüzlerinden Tanıma"
İfadesi ile de Fetih Suresi'nde anlatılan "Secde İzleri
ile Tanınanlar" arasında kurulacak
Bağlantının "Anlamlı Kazanımları"
olacaktır.
Alıntı:
"A'raf üstündeki adamlar, kendilerini
yüzlerinden tanıdıkları adamlara seslenip derler: "Ne
toplamış olmanız, ne de büyüklenmeniz size yarar
sağlamadı." Kendilerine Allah'ın bir rahmet eriştirmeyeceğine yemin
ettiğiniz kimseler bunlar mıydı? Girin Bahçe'ye. Sizin için
hiçbir korku yoktur ve siz mahzun da olmayacaksınız." Ateş
Halkı, Bahçe Halkına seslenir: " Bize biraz sudan ya
da Allah'ın size verdiği rızıktan
aktarın." Derler ki: "Doğrusu Allah, bunları
küfredenlere haram kıldı." Onlar, dinlerini bir eğlence ve
oyun edinmişlerdi ve dünya hayatı onları
aldatmıştı. Onlar, bu günleriyle
karşılaşmayı unuttukları ve Bizim ayetlerimizi
tanımadıkları gibi Biz de bugün onları
unutacağız. Andolsun, Biz onlara bir Kitap
getirdik, inanacak bir topluluğa bir hidayet ve rahmet olmak üzere bir
bilgiye dayanarak onu çeşitli biçimlerde tafsilatlandırdık.
Onlar, onun te'viline bakmazlar mı? Te'vilinin geleceği gün, daha önce O'nu unutanlar,
derler ki: "Gerçekten Rabbimizin Elçileri bize Hakk'ı
getirmişlerdi. Artık bize şefaat edecek yok mu? Veya geri
çevrilsek de işlediklerimizden başkasını yapsak." Kendilerini hüsrana uğrattılar.
Uydurdukları şeyler de onlardan uzaklaşmıştır.
(Araf / 48-53 )
13 Kasım 2002/8.Cüz'den
Eski Ahitin Ararat olarak andığı Ağrı Dağının Zirvelerinde nihayetlendiği varsayılan Tufan Efsanesinin Sümer Mitolojilerine dek uzanan Seceresinden bahsedilir. Holywoodun Tufan konulu Klasiklerine Ermeni Yönetmenler 1915 Tehciri ile Taze Aşı verdiler. İsrail, Doğal Topraklarının Bitişiğindeki Coğrafyada yaşananları Samın Seçilişine Dayanak kıldı.
Araf
Qıssasının Aqabinde tahkiye edilen Nuh Qıssasının
İlgi Alanı çok daha Farklı Noktalara odaklanır. Risalet
Diyalektiğinin Veciz bir Özeti...
*İlahî İrade:
Nuh, Qawmine gönderildi.
*Nuhun
Tebliği:Allaha Kulluk Edin.
Ondan
başka İlah yok.
Gelmekte olan
Azab Günü.
*Qawmin Tepkisi:Sen
Sapıklık içindesin.
*Nuhun
Cevabı: Hayır, Ben Alemlerin Rabbinin Elçisiyim.
Bu bir Risalet.. Öğüt
veriyorum. Sizin bilmediklerinizi biliyorum. Aramızdan biriyle
uyarılıp Rahmete çağrılmanızda yadırganacak ne
var?
*Akıbet:Yalanladılar.
O ve onunla Gemiye
bilenler kurtarıldı.
Ayetleri
yalanlayan Kör Qawim Suda boğuldu.
Alıntı:
Andolsun, Biz Nuh'u kendi kavmine gönderdik. Dedi ki: "Ey kavmim, Allah'a
kulluk edin, sizin O'ndan başka ilahınız yoktur. Doğrusu
ben, sizin için büyük bir günün azabından korkmaktayım."
Kavminin önde gelenleri: "Gerçekte biz seni açıkca bir
sapkınlık içinde görmekteyiz" dediler. O: "Ey kavmim, bende
bir sapkınlık yoktur. Ama ben alemlerin Rabb'inden bir
Elçi'yim." dedi. "Size Rabb'inizin risaletini tebliğ ediyorum.
Size öğüt veriyor ve sizin bilmediklerinizi ben Allah'tan biliyorum." "Sizi
uyararak ittika etmeniz ve belki rahmete kavuşturulmanız için
aranızdan bir adam aracılığıyla Rabb'inizden size bir hatırlatmanın
gelmesine mi şaştınız?" O'nu yalanladılar. Biz de
O'nu ve gemide onunla birlikte olanları kurtardık. Ayetlerimizi yalan
sayanları da suda boğduk. Çünkü onlar kör bir kavimdi." (Araf /
65-72)
02 Kasım 2003/8.Cüz'den
Aşağıya
alıntıladığım Enam Suresi
Ayetlerini takiben 8.Cüz Araf Suresi
87.Ayetine kadar dewam etmektedir.
Vahyin Nuzul Çağından
Bugüne dek, dalga dalga her Nesil ve
Coğrafyaya dururulması gereken Manifest Metinlerden biri
bu.. Şirkle defalarca harmanlanan
İlahî Bildirgenin Ayakta Duran Hanif Çehresi . Yeryüzünde Nesilden Nesile süren Hilafet Sınavıyla ortaya
çıkan Derecat..
Salatı, Nusuqu, Ölüm ve Dirimi Rabbul-Alemine tahsis eden Hamd Dolu Yöneliş.. Şirkin en Zalim Zirvesinde Nurun
ilki Benim diyebilen bir Büyük Biz Beni..
Ve Enam Suresi
Başını, Sonu ile
bitiştiren Muazzam Bağlantı
Alıntı:
De ki :"Rabb'im
gerçekten Beni Doğru bir Yola iletti. Dimdik duran bir Dine, İbrahim'in
Hanif Dinine. O Müşriklerden
değildi ."
De ki:
"Şüphesiz benim Salatım, Nusuqum, Dirimim ve Ölümüm Alemlerin
Rabb'i olan Allah'ındır."
"Onun hiç bir
Ortağı yoktur. Ben böyle emrolundum. Ve ben
Müslüman olanların ilkiyim."
De ki: "O herşeyin Rabb'i iken Ben Allah'an başka Rabb mi
arayım? Hiç bir Nefis kendi aleyhine başkasını kazanmaz.
Günahkar olan bir başkasının Günahını
taşımaz. Sonunda dönüşünüz Rabb'inizedir.
O Size hakkında anlaşmazlığa düştüğünüz
Şeyleri Haber verecektir.
O Sizi Yeryüzünün
Halifeleri kıldı ve Size verdikleriyle Sizi denemek için kiminizi
kiminize göre Derecelerle yükseltti. Şüphesiz senin Rabb'n
Sonuçlandırması pek Çabuk olandır ve şüphesiz O Gafur'dur,
Rahim'dir. (Enam/ 161-165)
22 Ekim
2004/8.Cüz'den
Şeytan bu,
Yaratılış Qıssasının
Film Karelerinde Bu Ağacın
oyanadığı Rolun
Mekkedeki Tewziinde,
Hayvanlardan İstifade wesilesiyle
tekrar sahne alıyor. Hiyerarşideki yerine kurşun
sıktığı İnsanın Fısqı
için Ağlarını örmüştür. Allahın verdiği Canı
Allahtan gayri kim almaya kalkabilir? Ancak Allahtan bir İzin olursa
Sadece Allahın Adı anılarak kesilen Hayvanları
yeme Titizliğinin altında yatan en Temel Nokta burası..
Human ;
İhtiyar Dünyamızın Tahyire doğru evrilemeyen
İkindi Vaktinde, Unutkanlığın da ötesinde Bunama
Tezahürleri ile Haqiqat Ehlinin Nazarından
bakılınca görüleceği üzre Maskaralıklarına Her
Geçen Gün Yenilerini
eklemeye dewam ediyor. Genler üzerinde
oynadığını, Yaratılış
Qalemini
Eline aldığını, Alaqın ABCsini
çözdüğünü düşünüyor. Şimdi Cümleleri
yeniden yazacak Yazar Human.
Ancak Human Adına kesilenlerin yenilmesine Fetwa vermeye hazırlanıyor Science. Genetik Tanrısı (/Tanrıçası) kendinini Baştan
yaratabileceğine inanıyor. Tanrısının Sorusuna cevap
veriyor: Evet, döktüğüm Meniyi
sen değil , ben yaratıyorum. Cinlerin
Şeytanı şapka çıkarıyor, Humana: Boynuz, Kulağı
geçti, deyu..
Alıntı:
Eğer O'nun Ayetlerine
inanıyorsanız, artık üzerinde yalnızca Allah'ın
İsmi anılanlardan yiyin. Ne oluyor ki
Size, kaçınılmaz bir İhtiyaçla karşı
karşıya kalmanız dışında, O, Size Haram
kıldıklarını ayrı ayrı
açıklamışken, üzerinde Allah'ın İsmi anılan Şeyleri yemiyorsunuz? Gerçekten çoğu, bir
İlim olmaksızın kendi Hevalarıyla
saptırıyorlar. Şüphesiz, senin Rabb'in
Haddi Aşanları en iyi Bilen'dir.
Günah'ın Açıkta olanını da, Gizlisini de terkedin. Çünkü Günahı kazananlar, yüklenegeldikleri nedeniyle Karşılık
göreceklerdir. Üzerinde Allah'ın İsminin
anılmadığı şeyi yemeyin. Çünkü bu bir Fısqtır. Gerçekten Şeytanlar,
Sizinle Mücadele etmeleri için kendi Dostlarına
Gizli Çağrılarda bulunurlar. Onlara itaat
ederseniz elbette siz de Müşriklersiniz. Ölü
iken kendisini dirilttiğimiz ve ona İnsanlar içinde yürümesi için bir
Nur verdiğimiz kimsenin Durumu, Karanlıklarda
kalıp oradan bir çıkış bulamıyanın
Durumu gibi midir? İşte, Kafirlere
yapmakta oldukları böyle çekici/ süslü gösterilmiştir. (Enam/ 118-122)