2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010
25 Eylül 2006/03.Cüz'den
Rûhu’l-Qudus’le
Te’yid edilen İse’bnu Meryem, Medine Wahyi’nin Başı’ndan beri
qıssalanan İshâq Oğulları’nın
Risâlet Târihi’nin taçlandığı Nokta’dır..
Atalar’ı İbrâhim’in
Topraklar’ı olan Quds-i Şerif’e Tâlut’la
berâber Girişleri’nin Tahkiye edilişi’nin ardına yerleştirilir Mesih diye bekledikleri , sonra Ekseri’nin onun Mesajı’na Sırt
çevirerek, onu Ölü yerine koymaya kalkıştıkları Îsâ Nebi’nin Nâm’ı.
11 Eylül'ün 5.Yıldönümü’nde Ratzinger'in kendi
Memleketi’ne, Papa Hulle’si
ile Dönüş’ü ve bir Alman
Üniversitesi'nde yaptığı Konuşma Sırası’nda Merkezi’ne Yunan Logos’u=İncil Logosu'nu yerleştirdiği Hitâbe'de
serdettiği İmp.II.Manuel'in
Savlar’ı üzerine Özür bekleyen Yazılar’la yatıp kalkıyoruz iki Hafta’dır.
Hamâsi Talepler’in ötesine geçip Metn’i Fukuyama,
Huntington Çözümlemeleri’ne ekleyebileceğimiz Selâsi (3.ve Kutsal
Teslisci) bir Temimme olarak ele almakta Yarar var. Metin Vatikan II Konsülü'nün Dialog
Paragrafları'nın İçeriği’ni Yeni Papalık
Yönetimi’nin nasıl anladığını Şerh etmektedir: Metin, Hristiyanlığın
neden Yunan'ın tabi bir Dewâm’ı
olduğunu, bu nedenle Rönesans Sonra’sı Avrupa'nın
da Kurucu Paradigmaları’ndan bulunduğunu İzâh etmektedir. Metin, tam da
Dialog Çalışmaları için Târihsel bir Başlangıç’a Atıf olsun diye İmparator'un Hacı Bayram Welî ile
yaptığı Münâzara’nın Papa'nın
anlamak istediği Weche’si ile hatırlatılmasını amaçlamaktadır.
*Metin tam da Batı ibnü Rüşdcülüğü’nde olduğu gibi
Zâhiriliği-Eş’âriliği 'Sorumsuz Tanrı'cılık Tarafı’na
yerleştirip 'Maqul Tanrı'nda Averosculuğun öğrettiği gibi, ama
Kaynağı hafz’ederek 'Aqlettiğime
inanıyorum'u Düşman’ı öteki üzerinden temellendirmektedir. Öyledir de
kendilerini Nasrettin
Hoca'nın 'Dünyâ’nın Merkezi’ni Eşeğin’in Arka Ayağı’nın bastığı
Yer' tanımlamasındakine benzer bir Ad’la tertipledikleri
'Buluşma'da konuşan Câbirî,
Müslim Aqıl olarak tanımladığı Şey
için tırpanladığı Gelenek Konusu’nda Papa
ile aynı Nokta’da buluşmuyormuşcasına, Hümanizm’in Temeli’ni de Maşrib Müslüman
Aqlı’na Refere ettikten sonra kalkıp Papa
Eleştiri’si yapıyor, anlamak Mümkün değil. Allâh Arz’ın Merkez’i Qıble'den
şaşırtmasın İnsan’ı.
Alıntı:
‘İşte bu Elçiler* ki onların bir bazısını bazısına göre Tafdil ettik*.
Onlar’dan, Allâh'ın kendisiyle konuştuğu ve Dereceler’le yükselttikleri*
vardır. Meryem oğlu Îsâ'ya* Apaçık Belgeler verdik ve O’nu Rûhu'l-Qudus*
ile destekledik. Şayet Allâh dileseydi*, kendilerine Apaçık Belgeler geldikten
sonra, onlar’ın peşinden gelenler, birbirlerini öldürmezlerdi. Ancak İhtilâf’a
düştüler. Onlar’dan kimi inandı, kimi de küfretti. Allâh dileseydi birbirlerini
öldürmezlerdi. Ama Allâh dilediğini yapandır. "
(el-Baqara/253)