2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010
6
Aralık 2001/21.Cüz'den
İlk
kez bu Cüzle birlikte , bir Cüz içinde yer alan Sûre
Sayısı 5 e çıkmaktadır. Ankebût Sûresi'nin
Hitâmından sonra Mushafta 30-32. Sıralarda yer alan Rûm, Luqmân, Secde Sûrelerini okuyoruz. Furqân
Sûresinden beri Dewam eden Mekkî
Sûreler'e de Ahzâb Sûresi
ile ara veriyoruz.
Qur'ân
Wahyinin İnsan İdrâkine indirildigi Yıllarda Ümmü'l-Qurrâ'nın Kuzeyinde
bir yerde Düwel-i Muazzamanın Savaşlarının,
şöyle ya da böyle Mü'minler'in Gündemine yerleştiği görülüyor. Sûre'ye İsim olan Rûm'lar (Romalılar); Îsâ Mesih'den Üç Asır
sonra İki Parçaya ayrılan ve
Doğu Yakası Qayzerlerinin Kristci/ Mesihi/ Îsewî
olduklarını deklere ettikleri Bizanslılar'dır.
Rasûl-i Ekrem'in On küsür Sene
sonraki Liderleri Heraclius'a gönderdiği Dâwet Mektubunun da
gösterdiği üzere Halqı arasında çok Sayıda Arien (Aziz
Arius Bağlıları) bulunan Bizans'ın Yenilgisini; Allâh'ın Müşriklere
karşı Muwahhidlere arka vermediği şeklinde yorumlayan Mekke Ekâbirine Rûm Sûresi
İlâhî Planlamanın
kesinleşecek Qadasından bir Perde aralamaktadır.
Sûrenin Qıraat
Wasatımızdaki Okuyuşunda Gözlemlediğimiz Roma ; kendi Pax romana
(Pax amerikana, Pax europa)sını İtmam etmek için Doludizgin Yol
alırken, tebalaştırdığı bir Milyarı Aşkın Müslüman
Yurtdaşlarına (Dünyadaşlarına mı demeliydim) İçlerinden bir Emir
Sâhibi olabilmek yakınlığı için Âcil ve
ertelenebilir Önlemleri almış Küresel Romadır.
Nasıl Târihsel Romanın
Sözde-İsewî olma öncesinde ki Konumu, sonrakine oranla daha az
Zararlı idiyse; Dârul-Harb Adlı bir Karşı Olgunun varolduğu Yılların Haçlı
Roması da, Bugünün Bizden
bir Ulu'l-Emrliğe Terfi
edebilmiş Küresel Romasından daha az
Zararlıydı. Yiğiti öldür, ama Haqqını yeme mi
diyelim, Qayzer'in Haqqı'nı Qayzer'e verin ey Kayserililer mi?
Kendisine
Hikmet verilmiş Luqmân'ın
(Kindermoschee) Eşsiz İlâhî Öğretisini
özetler 31.Sûre.
Secde
Mü'minler'in Alâmet-i- Fariqasıdır Tewrât ve İncil'de
de. Mescidler,
Rasûl-i Ekrem'in Pratiğinde Bütün bir Yeryüzüdür. Secde,
tüm Kosmosu Kaostan kurtaran Emrdir. Bu
Bağlamda Okumayı deneyin Sûre-i Secde'yi..
Ahzâb Münewver Medine'nin Hizbleri etrafında gelişen kimi Olayları Konu edinen Bölümleri içerir. Dinde İkrahın yasaklandığı bu Nebewî Model, Allâh'ın Kullarına, Dünyânın İmtihân Alanı kılması Murâdına Paralel bir Uygulama ile Cemaatsel Yapıları Koruma ve bu Yapı içerisinde Geniş Özerklikler Yoluna gitme Politikası izler. Bu Altın Dal'ı nasıl Haqqıyla Taqdir edemeyip, Müslüman Wicdânına İhânet ettikleri Mâlum. Küresel Medine ve Ahzâb Bahsini açmak, epeyce Farazî görünecektir bugün. Geçiyorum.